شایع ترین اختلالات گوش که باید بشناسید
نوشته شده توسط : یک دوست

 

بر خلاف سمعک هدایت استخوانی، پوشیدن آن ناراحت کننده نیست و برای بیماران مبتلا به کم شنوایی هدایتی یا در برخی از بیمارانی که هیچ شنوایی در یکی از گوش های خود ندارند استفاده می شود. نوع سمعک های دیجیتال موجود از طریق NHS معمولاً از نوع پشت گوش (BTE) هستند (به زیر مراجعه کنید). انواع دیگر سمعک ممکن است در مواردی صادر شود که شرایط پزشکی مانع از استفاده فرد از سمعک BTE شود.

همچنین ممکن است هر دو نوع کم شنوایی داشته باشید. ما انواع کم شنوایی، از مشکلات خفیف شنوایی تا ناشنوایی عمیق را تشخیص داده و درمان می کنیم. تخمین زده می شود که 36 میلیون آمریکایی از سطحی از کم شنوایی رنج می برند، از جمله تقریباً نیمی از کل بزرگسالانی که 75 سال یا بالاتر دارند. متخصصان شنوایی و گوش UCI Health ما طیف وسیعی از بیماری ها و اختلالات را درمان می کنند که می توانند بر تعادل یا نحوه شنیدن شما تأثیر بگذارند.

بیماری ها و شرایط

قبل از اینکه کاشت حلزون توصیه شود، مورد ارزیابی قرار می گیرید تا مشخص شود که آیا به بهبود شنوایی شما کمک می کند یا خیر. در طول ارزیابی، هر گونه ناتوانی یا مشکل ارتباطی شما در نظر گرفته می شود، که ممکن است به این معنی باشد که تست های شنوایی معمولی مناسب نیستند. سمعک های یکبار مصرف گاهی برای افرادی که کم شنوایی خفیف تا متوسط دارند توصیه می شود.
جهت مشاهده سایر مقالات به سایت https://www.houselook.ir مراجعه نمایید.

کمتر از یک نفر از هر 40 نفری که نیاز به شنوایی دارند، آن را دارند. 80 درصد از افراد کم شنوایی در کشورهای با درآمد کم و متوسط زندگی می کنند و یک چهارم از آسیب شنوایی در دوران کودکی شروع می شود. عفونت گوش (گاهی اوقات اوتیت میانی حاد نامیده می شود) عفونت گوش میانی است، فضای پر از هوا در پشت پرده گوش که شامل استخوان های لرزان کوچک گوش است. کودکان بیشتر از بزرگسالان به عفونت گوش مبتلا می شوند. کم شنوایی می تواند در بدو تولد ظاهر شود یا در نتیجه بیماری، بیماری گوش میانی، آسیب، سن، استفاده بیش از حد از برخی داروها و/یا در اثر قرار گرفتن در معرض صداهای مخرب ایجاد شود. عواقب کوتاه مدت جدی برای افرادی که با آسیب شنوایی زندگی می کنند وجود دارد، از جمله اثرات آن بر فراگیری زبان، تحصیل، اشتغال و رفاه کلی.

گوش میانی توسط ناحیه باریکی به نام شیپور استاش به پشت بینی و گلو متصل می شود. این به دلیل التهاب و تجمع مایع در ناحیه پشت پرده گوش است. هنگامی که عفونت گوش شروع به از بین رفتن کند، احتمالاً متوجه خواهید شد که شنوایی شما شروع به بهبود می کند.

همچنین با افزایش سن کم شنوایی اتفاق می افتد. از دست دادن شنوایی ممکن است به خودی خود یا با وزوز گوش یا زنگ زدن در گوش رخ دهد. ممکن است مواقعی پیش بیاید که نتوانید آنطور که می خواهید بشنوید. اگر وضعیت شما اینطور است، ممکن است بخواهید به مردم اطلاع دهید که دچار کم شنوایی هستید. ابتلا به کم شنوایی می تواند باعث شود که احساس کنید از دنیای اطراف خود جدا شده اید. افراد مبتلا به کم شنوایی شدید ممکن است مضطرب یا افسرده شوند.

اگر ناشنوای خفیف هستید، آرام ترین صدایی که می توانید بشنوید 21 تا 40 دسی بل است. ناشنوایی خفیف گاهی اوقات می تواند شنوایی گفتار را دشوار کند، به ویژه در موقعیت های پر سر و صدا. این تست ها به شناسایی نوزادانی که دچار کم شنوایی دائمی هستند در اسرع وقت کمک می کند تا والدین بتوانند اطلاعات و توصیه های مورد نیاز خود را دریافت کنند. کم شنوایی هدایتی معمولاً موقتی است و اغلب با دارو یا جراحی جزئی قابل درمان است. در برخی موارد، ممکن است علائم کم شنوایی را در شخص دیگری قبل از اینکه خودش متوجه شود تشخیص دهید. تحقیقات نشان می دهد که از زمانی که فردی متوجه کم شنوایی خود می شود، 10 سال طول می کشد تا کاری برای آن انجام دهد.
برای مطالعه مقاله های دیگر در این زمینه بر روی https://www.imdb-moviex.ir کلیک نمایید.

شایع ترین اختلالات گوش

با این حال، ممکن است برای تعمیر پرده گوش یا استخوان های شنوایی به جراحی بزرگ تری نیاز باشد. اگر سمعک های معمولی کار نمی کنند، برخی از دستگاه های قابل کاشت نیز برای این نوع کم شنوایی وجود دارد، مانند سمعک های استخوانی (BAHAs). افراد مبتلا به کم شنوایی می توانند از استفاده از دستگاه های شنوایی مانند سمعک سیدا، کاشت حلزون و سایر وسایل کمکی بهره مند شوند. آنها همچنین ممکن است از گفتار درمانی، توانبخشی شنوایی و سایر خدمات مرتبط بهره مند شوند. با این حال، تولید جهانی سمعک کمتر از 10 درصد نیاز جهانی و کمتر از 3 درصد نیاز کشورهای در حال توسعه را برآورده می کند.

ساخت کاشت سیدا و حلزون شنوایی مناسب و مقرون به صرفه و ارائه خدمات پیگیری در دسترس در تمام نقاط جهان به نفع بسیاری از افراد مبتلا به کم شنوایی خواهد بود. بدون درمان مناسب، بیماری های گوش می توانند مشکلات طولانی مدت و ناتوان کننده ای از جمله عفونت، کاهش شنوایی، سرگیجه (سرگیجه) و فلج یا ضعف صورت ایجاد کنند. پزشکان گوش، حلق و بینی دوک (که به آنها متخصص گوش و حلق و بینی نیز گفته می شود) و متخصصان گوش و حلق و بینی/عصب شناس آموزش دیده، علل زمینه ای این مسائل را تشخیص داده و درمان می کنند. کم شنوایی مختلط به دلیل ترکیبی از آسیب رسانایی در گوش خارجی یا میانی و آسیب حسی عصبی در گوش داخلی (حلزون گوش) یا عصب شنوایی ایجاد می شود. کم شنوایی ناشی از سن و قرار گرفتن در معرض صداهای بلند هر دو نوع کم شنوایی حسی عصبی هستند.

در سایر جمعیت های بومی، روندی به سمت کاهش اوتیت تنه میانی وجود دارد. هنگامی که در اطراف هستید از گوش گیر استفاده کنید که صدایی بلندتر یا بلندتر از ترافیک دارد. ماشین های چمن زنی، سنباده های برقی، جاروبرقی و اکثر کنسرت ها همگی آنقدر بلند هستند که به گوش های محافظت نشده آسیب برسانند. به عنوان مثال، وقتی از کنار یک محل ساخت و ساز جاده با صدای بلند عبور می کنید، از خیابان عبور کنید یا گوش های خود را بپوشانید. با بسیاری از موارد غیر قابل درمان کم شنوایی، پیشگیری بهترین راه برای حفظ شنوایی طولانی مدت است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد HHF، به HearingHealthFoundation.org مراجعه کنید. در برخی موارد کم شنوایی شدید تا عمیق، جایی که مشکلاتی در عصب انتقال دهنده صدا به مغز وجود دارد، ممکن است از ایمپلنت شنوایی ساقه مغز (ABI) استفاده شود. بخشی از سمعک که به لرزش در می آید به وسیله هدبند در مقابل استخوان پشت گوش (ماستوئید) قرار می گیرد. ارتعاشات از طریق استخوان ماستوئید به حلزون گوش می رسد و به روش معمول به صدا تبدیل می شود.

همچنین در صورت داشتن علائم عفونت گوش مانند علائم آنفولانزا، گوش درد شدید، ترشحات یا کاهش شنوایی، باید به پزشک عمومی خود مراجعه کنید. کم شنوایی یک مشکل رایج است که اغلب با افزایش سن ایجاد می شود یا به دلیل قرار گرفتن مکرر در معرض صداهای بلند ایجاد می شود. تقریباً 90 درصد از افرادی که با کم شنوایی دست و پنجه نرم می کنند می توانند با استفاده از طیف وسیعی از فناوری های شنوایی در حال حاضر در دسترس باشند. با این حال، به گفته مؤسسه ملی بهداشت، تنها یک نفر از هر پنج نفری که می تواند از شنیدن سیدا بهره مند شود، واقعاً از آنها استفاده می کند. طرد شدن از ارتباط می تواند تأثیر قابل توجهی بر زندگی روزمره داشته باشد و باعث ایجاد احساس تنهایی، انزوا و سرخوردگی، به ویژه در میان افراد مسن مبتلا به کم شنوایی شود.

برای ثابت کردن پیچ روی جمجمه به یک عمل جزئی نیاز است که سمعک را می توان روی آن گیره و خاموش کرد. BAHA در شب و هنگام شنا یا دوش گرفتن برداشته می شود. در انگلستان معمولا از سمعک های آنالوگ و دیجیتال استفاده می شود. اکثر بخش های شنوایی تجویز شده از طریق NHS اکنون دیجیتال هستند. اگر مشکلات شنوایی دارید، ممکن است بتوانید از سمعک استفاده کنید.





:: موضوعات مرتبط: خدمات پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: خدمات پزشکی , بیماری های گوش , درمان بیماری های گوش , اختلالات شنوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 10 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: